torsdag 15 januari 2009

Först ut, Blondinbella!


Anders:

545,260.

Det är så många personer som har läst hennes blogg senaste veckan enligt Bloggtoppen.se. 545,260. Det är alltså över en halv miljon människor som har letat sig in på hennes blogg och läst om hennes otroligt intressanta liv, anledningen till varför alla dessa människor har gjort detta är för mig helt ofattbar. Vad kan göra ens eget liv så pass tråkigt att man måste följa en annan persons exakt lika tråkiga vardagliga liv? Ta till exempel inlägget Vardagssörja där hon förklarar hur jobbigt det är att faktiskt gå ner i mjukisbyxor till tvättstugan och tvätta. Eller ja, hon tvättade inte ens utan det skötte hennes pojkvän åt henne. Allt jag har att säga till det inlägget är; Välkommen till världen lilla gumman!

Anton:
Tydligen kallar vissa personer Blondinbellas blogg en modeblogg, alltså en blogg där tjejer, och självklart en och annan kille, lägger upp bilder av sig själva och kläder, eller någon annan och kläder, eller för tusan, bara kläder! Ett och annat smycke kan även visas.
Andra, inklusive Blondinbella själv, anser att bloggen är en vardagsblogg, detta begrepp förklaras enklast som en blogg där en person berättar små oviktiga och ointressanta detaljer om deras liv, och fungerar som en bokföring över deras vardag.

Själv så anser jag nog att Blondinbellas blogg är en sorts kombination av mode och vardag. Dubbel ondska, alltså. Hennes inlägg handlar om allt ifrån vilken tröja hon eventuellt har på sig till hur välstekt hennes bacon är (vilket visas i hennes inlägg: Man borde kunna köpa färdigstekta bacon). Det är alltså information som vilken självständig, normal, person skulle vara helt ointresserad av.

Anders:
Ni som inte har förstått det ännu, det är ju verkligen synd om henne! Att hon måste lämna sitt glamorösa liv för att göra något så ovärdigt som att vistas i en tvättstuga eller steka sitt eget bacon, det måste vara helt förskräckligt. Jag kan inte ens tänka mig hur det kan kännas, eller vänta nu. Jag kanske kan det, med tanke på att jag är vuxen och gör samma saker jag med! Tyvärr har jag inte psyket som en modebloggare, kanske därför jag inte lider av att vistas i en tvättstuga eller tillagar min egen mat (vilken förövrigt är riktigt god!) och faktiskt göra lite nytta?

Anton:
Till Blondinbellas försvar finns såklart detta; hon är rätt rik, samt att hon har bevisat för mig och alla andra här i Sverige att man kan komma någonstans i världen utan att egentligen göra någonting överhuvudtaget.

Nej, sammanfattningen blir nog att Raymond & Maria hade någonting på gång.
Ingen vill veta var du köpte din tröja!

2 kommentarer:

  1. Vänta nu, det här är ju upplagt idag?

    SvaraRadera
  2. En blogg om bloggar. Låter intressant, och jag hoppas på mycket ilska i de kommande inläggen ^^

    SvaraRadera